søndag 5. oktober 2014

Inspirert av New York

Etter jeg bodde i New York 4 måneder i 2010 har byen hatt et sted i mitt hjerte. For litt siden så jeg et utrolig fint bilde på instagram av en slags NYC skyline, ble helt forelsket og har ikke klart å glemme det. Dessverre måtte det bestilles fra utlandet, og jeg har ikke klart å sette av penger til det, så idag bestemte jeg meg for å male min egen versjon. Etter jobb dro jeg på søstrene grene (elsker den butikken, de har så mye genialt!) for å kjøpe maling, pensler og lerret. 


Måtte legge til dette fine bildet! 


Når vi kom hjem var det rett inn i stuen for å rigge til med aviser på stuebordet. En kopp kaffe senere var jeg klar til å begynne. 





Det første jeg gjorde var å male bakgrunnen. Ville egentlig ha litt lysere, men synes den ble ganske fin!


Etter det var tørket tegnet jeg på mønsteret jeg ville med blyant (etter en form jeg hadde klippet) - hadde nok ikke klart å male det fritt. Dette tok litt tid, men jeg var så sliten idag uansett, så litt alenetid med maleriet passet utmerket.


På tide å male!



Ferdig resultat! Det ble ikke på langt nær like fint som det jeg hadde sett, men det var litt gøy å lage noe selv. Nå må jeg bare finne ut hvor jeg skal henge det opp. Huff, å ha enda et bilde av New York hengende i leiligheten er vel egentlig ikke så lurt i forhold til savnet! Har bare vært der en gang etter 2010, og det var i 2012, så nå er det snart på tide med en ny tur synes jeg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar