tirsdag 30. september 2014

Snart halvveis i Hellweek!


Igår begynte altså Hellweek. Jeg var skikkelig nervøs ettersom jeg ikke hadde vært med før og dermed ikke visste helt hva jeg gikk til - det jeg visste var at det kom til å bli tungt. 

Mandag - Armer og mage. 

Ifølge inbody-testen min er jeg sterk i armene, men det skjønner jeg ikke helt, for hver gang jeg trener armer føler jeg meg latterlig svak - igår var intet unntak. Det var forholdsvis tunge vekter, ihvertfall når man tenker på at jeg trente mye bodypump før, hvor jeg alltid hadde 10 kilo tilsammen på biceps, mens jeg nå skulle ha en manual i hver hånd - hver på enten 8 eller 10 kilo.

Opplegget er tydeligvis forskjellig ut ifra hvem som har timen, men hun som hadde den jeg var på delte timen opp i 4 - to ganger på mølla og to ganger på gulvet med vekter.

Ettersom det var første gangen min følte jeg ikke at jeg tok meg skikkelig ut, noe jeg følte var litt kjipt. Misforstå meg rett, jeg ble veldig sliten og svett, men jeg følte ikke at jeg hadde gitt 100 %. Dette var nok fordi jeg ikke visste hvor langt jeg kunne gå (første gangen..), i tillegg til at jeg ikke alltid fikk med meg hva vi skulle gjøre pga høy lyd og svensk instruktør - hei usikkerhet!


Var uansett rimelig fornøyd når jeg kom hjem! Og jeg merket senere at jeg var støl i bicepsen - noe jeg forsåvidt merket enda mer til idag ;)
Det er litt tøying på slutten av timen, men bare veldig lett, så det er nok på sin plass å tøye for seg selv når man kommer hjem :)


Tommel opp for første dag! 


Konseptet går forresten ut på at man er på mølla 30 min og gulvet 30 min, så skal man forbrenne 1000 kcal på 60 min. Jeg forbrant nesten 500 kcal på gårsdagens time, og nesten 700 på dagens time. Det har nok sammenheng med at jeg ikke klarte å gi alt igår, i tillegg til at jeg ligger mer på et "treningsnivå" i forhold til et "fettforbrenningsnivå" pulsmessig - om dere skjønte det! :)


Tirsdag - Rumpe & lår.

Som dere sikkert skjønte ovenfor presset jeg meg mye hardere idag! Det var elendig tungt, men det føles så utrolig godt etterpå.
Han som var instruktør idag hadde et litt annerledes opplegg enn hun fra igår - her var det nemlig 3 ganger på mølle og 3 ganger på gulvet (om jeg husker riktig...tror ikke det var 4 haha).
Løpeprogrammet var også annerledes fra igår, og idag klarte jeg å gi mye mer - siste gangen hadde jeg ikke en sjanse i havet på å komme opp i den farten jeg skulle.. Måtte ha 10km/t hele tiden bortsett fra helt helt på slutten hvor jeg fikk presset opp til 11...hadde ikke noe mer futt i beina eller kondisjonsmessig, men det var også veldig deilig - 100% ferdig!

Øvelsene vi tok på gulvet var "myke" markløft, strake markløft, utfall fremover, utfall bakover og hip thrust - alle med manualer 15-40 kg. (jeg brukte 15 for å si det sånn!)


Tok dette bildet når vi var ferdig - var ikke meningen å få med hun som tøyer men..
Jeg synes det er skikkelig deilig at det er så mørkt der, i tillegg til at de spiller høy musikk og instruktøren går rundt hele tiden for å pushe deg. Man får hele tiden vite hvor mye tid det er igjen, hvor lenge det er til man må øke fart etc, er virkelig lagt opp til at man skal gi alt!


Jeg var så flink idag at jeg matchet jakken på vei hjem, da må man si seg fornøyd ;)


...og den pulsen da dere! I gjennomsnitt 181 over 1 time og 4 min er rimelig høyt! hehe nå er ikke jeg i prima form, men makspulsen min er vel rundt 205 - så jeg presset meg ihverfall ganske greit :)

Imorgen er det bryst, rygg og mage - gruer meg allerede (stølheten i armene er ikke gått vekk)...blir garantert noe armhevninger tenker jeg!


Til slutt må jeg bare vise et bilde som ikke har noe med resten av innlegget å gjøre, tok det før trening idag, synes det var så utrolig fint :) (null redigering altså, bare sykt fine solstråler) Ha en fortsatt fin tirsdag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar